Сьогодні, 22 квітня 2010 року, пройшов круглий стіл присвячений обговоренню наслідків збільшення ставки податку на рекламу, які зараз обговорюються в уряді як ініціативи по наповненню Державного бюджету України на 2010 рік.
В обговоренні прийняли участь представники медіа та рекламної індустрії, громадських організацій та галузевих асоціацій в сфері медіа та реклами, народні депутати України, урядовці, медіа-експерти, рекламодавці.
Спільними зусиллями було розроблено заяву індустріальних медіа організацій щодо податку на рекламу:
«З огляду на дискусію щодо податку на рекламу, викликану ініціативою його значного підвищення з боку уряду вважаємо за необхідне наголосити на наступному:
1. Податок на рекламу є неприпустимим у цивілізованій демократичній державі, що сповідує принципи ринкової економіки.
2. За умови існування подібного податку рекламний ринок зазнає подвійного оподаткування. Рекламодавець сплачує податок з витрат, а медіа, для якого реклама є основним джерелом доходів, з прибутку. Це створює дискримінаційні умови для медіа галузі порівняно з іншими.
3. Держава зобов’язана робити все можливе для стимулювання попиту на товари та послуги особливо в умовах економічної кризи. Податок на рекламу натомість стимулює скорочення витрат з боку рекламодавців та зменшує обсяги реклами, яка є механізмом стимулювання попиту широкого споживача. Це є абсурдною недалекоглядною державною політикою, яка матиме негативні економічні наслідки.
4. Наявність податку на рекламу у системі оподаткування суперечить традиціям регулювання економічної діяльності більшості країн світу. Податку на рекламу не існує у більшості країнах Європейського союзу. Російська Федерація відмовилась від такого податку ще у 2005 році.
Враховуючи викладені аргументи наполягаємо на скасуванні податку на рекламу, як такого, що обмежує розвиток медіа та недопустимий у демократичній цивілізованій державі».
«Замість додаткових надходжень до бюджету представлені ініціативи приведуть до подорожчання товарів та зниження споживання, що зменшить надходження до бюджету» - прокоментував ситуацію, що склалася Виконавчий директор Всеукраїнської рекламної коаліції Максим Лазебник.
Виконавчий директор Незалежної Асоціації телерадіоМовників Катерина М’ясникова зазначила: «Ми зробимо все від нас залежне, щоб змусити владу почути індустрію: зараз готуємо звернення до Комітету з питань бюджету і до Комітету з питань податкової та митної політики, робимо все можливе, щоб про наслідки прийняття даної ініціативи дізнався кожен з 450 депутатів. Також обговорюємо проведення спеціальних акцій для привернення уваги суспільства до цієї проблеми».
Також, на круглому столі було презентовано позицію медіа та рекламної індустрії щодо підвищення ставки податку на рекламу (у додатку).
Детальніше про організаторів:
Індустріальний Телевізійний Комітет – це професійне галузеве об’єднання провідних телеканалів, медійних агенцій та рекламодавців, що представляє інтереси телевізійної галузі України та дбає про захист своїх членів.
ІТК об’єднує найбільші загальнонаціональні телеканали країни: Інтер, 1+1, Новий, ICTV, СТБ, канал «Україна», ТЕТ НТН, М1, М2, ТОНІС, К1. Разом це більше 72% національної глядацької уваги. Також членами асоціації є рекламні агенції Publicis Groupe Media, MediaDirection, ADV Group та FCB MA, а також телевізійні рекламодавці: українські представництва Coca-Cola, Unilever та Procter&Gamble в Україні.
Основною метою ІТК є сприяння розвитку телевізійної галузі в Україні. Ключовими стратегіями розвитку ІТК є дослідження телевізійної аудиторії, розвиток телевізійної галузі та саморегулювання індустрії. Детальніше на сайті http://itk.org.ua/
Незалежна асоціація мовників (НАМ) була створена з ініціативи активістів регіональних теле- та радіокомпаній України в травні 2000 року.
Ця ініціатива була підтримана широким загалом працівників галузі тому, що НАМ покликана захищати права вітчизняних телерадіовиробників, надавати юридичні консультації та юридичну підтримку, сприяти створенню правової бази та демократичній розбудові вітчизняного телерадіомовлення, підняттю його до європейського рівня.
Учасниками НАМ є 120 регіональних телерадіокомпаній. Детальніше з діяльністю НАМ можна ознайомитись на сайті http://www.nam.org.ua/
Підвищення ставки податку на рекламу. Позиція медіа та рекламної індустрії.
Довідка про ІТК:
Індустріальний Телевізійний Комітет – це професійне галузеве об’єднання провідних телеканалів, медійних агенцій та рекламодавців, що представляє інтереси телевізійної галузі України та дбає про захист своїх членів.
ІТК об’єднує найбільші загальнонаціональні телеканали країни: Інтер, 1+1, Новий, ICTV, СТБ, канал «Україна», ТЕТ НТН, М1, М2, ТОНІС, К1. Разом це більше 72% національної глядацької уваги. Також членами асоціації є рекламні агенції Publicis Groupe Media, MediaDirection, ADV Group та FCB MA, а також телевізійні рекламодавці: українські представництва Coca-Cola, Unilever та Procter&Gamble в Україні.
Основною метою ІТК є сприяння розвитку телевізійної галузі в Україні. Ключовими стратегіями розвитку ІТК є дослідження телевізійної аудиторії, розвиток телевізійної галузі та саморегулювання індустрії. Детальніше на сайті http://itk.org.ua/
Источник: Прес-служба Індустріального Телевізійного Комітету
|