Підприємства – виробники пива підписали між собою «Угоду про систему саморегуляції комерційних комунікацій підприємств пивоварної галузі України» та сформували незалежний контролюючий орган – Комітет з етики. Основним завданням новоствореного органу є оперативне реагування на можливі порушення добровільно прийнятих компаніями додаткових обмежень в рекламуванні пива. До складу експертів, які мають надавати висновки увійшли визнані і авторитетні представники організацій від громадських об’єднань виробників реклами, засобів масової інформації та правників.
Ігор Товкач, виконавчий директор ПрАТ «Укрпиво»: «Впровадження систем саморегулювання комерційних комунікацій є найбільш ефективним та загально прийнятим в розвинених країнах засобом контролю за дотриманням виробниками окремої галузі етичних норм в комерційних комунікаціях. І це цілком зрозуміло, адже не можливо в законодавчому порядку передбачити усі особливості рекламування тієї чи іншої продукції. Маю на увазі не тільки пиво. Наприклад, обіцянки, що завдяки тим, або іншим лікам хворий назавжди вилікує хронічну хворобу (якщо це звісно не так, насправді), або коли стверджується, що і у сторічної бабусі шкіра стане пружною, як у немовляти – тільки крем розтерти необхідно. Прикладів – безліч і я радий, що ми стали піонерами у впровадженні такої системи. Сподіваюся, що наш почин стане взірцем для інших галузей і в решті решт ми укладемо ще одну угоду про самообмеження – для всіх рекламодавців з урахуванням базових етичних норм.»
Інтереси виробників реклами та рекламодавців представляє в рамках Угоди Всеукраїнська Рекламна Коаліція, інтереси засобів масової інформації – Індустріальний Телевізійний Комітет, інтереси правників та споживачів - Асоціація правників України.
Олександра Егерт, виконавчий директор Асоціації правників України: «Дотримання етичних стандартів та правил поведінки дозволяє створити чесні та прозорі умови для учасників ринку, що звісно сприяє його розвитку. Окрім того, важлива соціальна функція такої угоди, адже на разі в Україні існують проблеми споживання алкоголю дітьми. Ця домовленість - додаткова гарантія того, що комерційні комунікації не будуть націлені на неповнолітню молодь та не заохочуватимуть до надмірного або безвідповідального споживання алкоголю - зробить свій внесок у майбутнє прийдешніх поколінь».
Учасники угоди та організації, що формують незалежний орган саморегуляції, домовились про правила професійної діяльності і стандарти ділової етики у комерційних комунікаціях.
Метою Угоди є: - ефективна саморегуляція підприємств пивоварної галузі України для гарантування, що їх комерційні комунікації не будуть націлені на неповнолітню молодь та не заохочуватимуть до надмірного або безвідповідального споживання алкоголю; - створення системи гнучкого та оперативного розгляду скарг та вирішення спірних питань стосовно підприємств пивоварної галузі України.
Комітет з етики є незалежним органом і висновки його членів носять експертний характер, а їх реалізація відбувається на основі чинного законодавства і Угоди.
Для оперативного розгляду максимальної кількості скарг діє ефективна система подання скарг, а час розгляду скарги не перевищує 6 днів.
Система саморегуляції ґрунтується на добровільності приєднання учасників Угоди, тому сторони Угоди, які приєднались до об’єднання, зобов’язані погоджуватися з рішенням Ради.
Підприємства – виробники пива можуть приєднатися до цієї Угоди шляхом надання письмового повідомлення про приєднання та підтримку «Угоди про систему саморегуляції комерційних комунікацій підприємств пивоварної галузі України».
«Було багато спроб створити діючу систему саморегуляції в галузі реклами, але наразі це перша система, де ініціатором процесу стали компанії – рекламодавці. Це запорука успіху. І надалі ми будемо працювати над впровадженням подібної системи саморегуляції для інших галузей», - стверджує Катерина Котенко, виконавчий директор Індустріального Телевізійного Комітету.
Контактна особа новоствореного Комітету з Етики – Максим Лазебник, виконавчий директор Всеукраїнської рекламної коаліції: «Нашою метою є створення справжнього, дієвого органу саморегулювання. Не задля піару сторін, а для того, щоб довести на практиці зрілість вітчизняної рекламно-комунікаційної галузі. Тому що тільки зрілий досвідчений бізнес розуміє всі переваги і всі додаткові вимоги і зобов’язання, які несе в собі система саморегулювання».
Узнати більше про угоду, її учасників, та проконтактувати з Комітетом з етики можна завдяки сайту www.adlaw.com.ua
Источник: Пресс-служба ІТК
|