На сайті Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва опубліковано законопроект “Про внутрішню торгівлю“, в якому вводяться додаткові умови функціонування інтернет-магазинів в Україні.
Зокрема, електронна комерція підпадає під поняття “дистанційна торгівля”:
Дистанційна торгівля – продаж товарів поза торговельними або іншими приміщеннями за допомогою засобів зв’язку (в тому числі через мережу Інтернет), коли вибір товару та його замовлення не збігаються у часі з безпосереднім його отриманням споживачем.
Окремо наголошується на тому, що здійснення діяльності інтернет-магазинів неможливе без наявності складських та офісних приміщень:
Дистанційна торгівля здійснюється суб’єктом господарювання за умови наявності офісного та складського приміщення стаціонарного типу.
В законопроекті також є норма про заборону торгівлі через інтернет ліками, алкогольними, слабоалкогольними, та тютюновими виробами.
Як повідомляється в документі, метою законопроекту є правове врегулювання торгівельної діяльності в Україні, в тому числі через інтернет. Очікується, що після прийняття цього документу буде збільшено надходження до держбюджету зі сфери торгівлі. Автором законопроекту став Михайло Бродський, голова Держкомпідприємництва.
Ми попросили прокоментувати цю новину Дениса Олєйнікова, відомого інтернет-підприємця, власника таких проектів, як ProstoPrint.com, ProstoBook.com та FUTBOLKA.ua.
Денисе, в разі прийняття такого закону, які наслідки будуть для твого бізнесу?
Непосредственно на мой бизнес это никак не повлияет – поскольку имеется и офис, и склад. Более того, наверное, я должен был бы радоваться, поскольку этот законопроект ударит по небольшим, вновь стартующим интернет-магазинам, в том числе и в том сегменте рынка, где я работаю. Однако никакой радости нет, поскольку антирыночный, антиконкурентный и антипредпринимательский закон на пользу всем участникам интернет-бизнеса (покупателям, продавцам, поставщикам) не пойдет никогда.
Як тоді це вплине на ринок загалом?
Крайне негативно, поскольку оставит на рынке только крупные компании, снизит конкуренцию, поднимет порог входа для новообразованных интернет-магазинов – а электронная коммерция сейчас остается одной из немногих отраслей, где можно поднять успешный нишевый проект, имея в кармане 200-300 долларов, а не 20-30 тысяч.
Михаилу Бродскому нужно изучить опыт США, где сотни тысяч людей зарабатывают на жизнь через eBay и нишевые магазинчики в формате SOHO (small office home office). Однако Михаил Юрьевич, видимо, очень занят блоггингом – обидно, что он не первый ЖЖ-юзер в Украине, лавры Бигдана покоя не дают. А Госкомпредпринимательства давно пора переименовать в Государственный комитет борьбы с малым бизнесом, поскольку все без исключения инициативы Бродского в последнее время направлены на поддержку крупных игроков различных отраслей.
Источник: www.watcher.com.ua
|