За результатами установчого дослідження, яке компанія GfK Ukraine здійснила на замовлення Української Асоціації Інтернет Реклами у вересні 2008 року в містах України з населенням більше 50 тисяч мешканців, Інтернетом користуються вже 41% українців у віці 14-65 років (6 637 тис. чоловік).
Фактично більше половини мешканців міст з населенням більше 50 тис. у віці до 40 років користуються Інтернетом. При цьому 87% всіх користувачів відвідають всесвітню мережу щонайменше раз на тиждень.
Масовість доступу до Інтернету дає можливість екстраполювати для певних цільових аудиторій результати опитувань інтернет-користувачів на генеральну сукупність мешканців великих міст та, відповідно, дозволяє впевнено користуватися онлайн методами для проведення маркетингових досліджень. Саме о перевагах та особливостях онлайн досліджень говорили експерти GfK Ukraine на семінарі «Онлайн дослідження - реальний інструмент роботи», який було проведено для клієнтів компанії 23 червня.
Міжнародний досвід GfK в проведенні онлайн досліджень показує, що є дві основні сфери їх застосування: по-перше, цільова група складається виключно з інтернет-користувачів та, по-друге, частка інтернет-користувачів в цільовій групі є достатньо високою для екстраполювання результатів на всю генеральну сукупність. Водночас аби уникнути зміщення оцінок внаслідок недостатнього проникнення інтернет-користування для деяких соціально-демографічних груп експерти GfK наголошують:
при інтернет-проникненні менше 30% для певної цільової аудиторії проведення онлайн досліджень є неможливим; при інтернет-проникненні 30-50% для певної цільової аудиторії проведення онлайн досліджень можливо за умови виконання кілька умов, наприклад для специфічних категорій, при наявності відповідних панелій; при інтернет-проникненні більше 50% для певної цільової аудиторії онлайн дослідження можна розглядати як альтернативу іншим методам. Проведення опитувань методом онлайн має суттєві переваги:
мінімізується ризик викривлення скрінінгових даних (дохід, споживання товарів та послуг), завдяки тому що дані для скрінінга беруться із попередніх опитувань (реєстраційної анкети, профайлінга учасників), а також із процесу скрінінга виключається рекрутер; онлайн дослідження є дешевшими ніж інші методи опитувань та дозволяють отримати результати в максимально короткі строки; більший рівень анонімності респондентів, що важливо для «чутливих тем»; можливість досягнення важкодоступних груп; респонденту демонструються різні матеріали (аудіо та відео-файли, упаковка тощо); більш зручні для респондентів, оскільки вони можуть відповідати в зручний для них час; можливість більш довгих опитувальників: респонденти читають «про себе» швидше, ніж інтерв'юери вголос. Онлайн панель GfK Ukraine функціонує з 2008 року. Наразі вона налічує понад 2500 активних контактів (до кінця 2009 року планується її розширення до 5000 учасників). Рекрутинг здійснюється оффлайн та онлайн методами. Щомісяця здійснюється перевірка учасників панелі за різними реєстраційними параметрами.
Більше про онлайн дослідження та практичні приклади GfK Ukraine можна дізнатися з презентацій:
«Українські споживачі вже в Інтернеті», Тетяна Ільяшенко, старший менеджер відділу медіа-досліджень, GfK Ukraine «Кількісні онлайн дослідження. Он-лайн панелі респондентів: організація и використання», Дмитро Яблоновський, керівник проекту он-лайн панелі, GfK Ukraine «Дослідження за базами: переваги онлайн досліджень», Тетяна Ситник, керівник відділу b2b та стратегічних досліджень, GfK Ukraine «Якісні методи онлайн досліджень», Ольга Овчар, старший менеджер відділу якісних досліджень, GfK Ukraine «Онлайн моніторинг популярності українських знаменитостей», Оксана Кадира, досілдник відділу фінансових досліджень, GfK Ukraine «Оцінка ТВ програм: чому вони це дивляться?», Тетяна Ільяшенко, старший менеджер відділу медіа-досліджень, GfK Ukraine «Чи потрібні вітаміни Інтернет аудиторії?», Світлана Жахалова, керівник відділу досліджень фармацевтичного та медичного ринків, GfK Ukraine «Цінові дослідження в Інтернеті: тестування тарифних планів мобільних операторів», Іпполітова, старший дослідник відділу фінансових досліджень, GfK Ukraine «Дослідження web usability», Тетяна Ситник, керівник відділу b2b та стратегічних досліджень, GfK Ukraine
Источник: Marketing Media Review
|