Внутрішній попит на товари і послуги скорочується, оскільки скорочується кількість грошей у населення. Такий висновок, зроблений за результатами дослідження, озвучив заступник генерального директора компанії GfK Ukraine Гліб Вишлінський на конференції «Медіа і реклама: ключові тенденції розвитку медіаринку» (організатор - холдинг «Еволюшен Медіа»).
Як показало дослідження (опитування, вибірка - 1000 респондентів), рівень достатку українців у першому кварталі 2011 року не виріс у порівнянні з аналогічним періодом минулого року і погіршився у порівнянні з третім і четвертими кварталами 2010-го. Так, збільшилася кількість бідних людей (тих, хто змушений заощаджувати на харчуванні або має заощадити чи позичити гроші для купівлі одягу і взуття), а кількість людей середнього достатку - зменшилася.
«Українцям стало справді менше вистачати грошей», - констатував пан Вишлінський. Основний фактор зубожіння громадян, за його словами, - зростання цін за відсутності зростання реальніх доходів населення.
У результаті зменшення обсягу грошей зменшується і попит. Одним з небагатьох винятків є сектор побутової техніки та електроніки. Тут спостерігається зростання продажів у порівнянні з показниками минулих періодів. Чи не найбільший приріст (47%) у першому кварталі показала споживча електроніка. «Люди заміщують гречку і кефір, що дорожчають, ноутбуками. Також стають доступнішими кредити», - зауважує Вишлінський.
Але загалом криза підірвала готовність людей до необґрунтованих витрат, а останню крапку наразі ставлять ціни. У результаті індекс споживчих настроїв і індекс економічних очікувань цього року доволі помітно знизилися у порівнянні з 2010-м.
На основі дослідження, зробленого для FMCG-клієнта, на найближчі періоди (принаймні - до кінця 2011 року) GfK прогнозує стабілізацію попиту на поточному рівні.
«Экономическая политика властей не позволит текущему доходу заметно вырасти. Низкое доверие к власти не позволит потребителю ожидать улучшения. Падение ставок по кредитам и депозитам в условиях роста цен рационально подтолкнут потребление, но его будет сдерживать эмоциональная боязнь. Можно ожидать стабилизацию спроса на текущем уровне с отличиями по конкретным категориям товаров и услуг», - говориться у презентації компанії.
Нагадаємо, споживчі настрої і прогноз споживання - одні з основних показників для ринку реклами в медіа.
Источник: www.telekritika.ua
|