Сегодня TNS Ukraine опубликовало данные нового исследования киевской радиоаудитории с использованием методики DAR*.
Напомним, в конце 2008 года TNS выиграло конкурс на право проведения исследований радиослушания в 2009-2010 годах.
* Чим нове дослідження радіоаудиторії відрізняється від попереднього? Дослідницька компанія залишилась та сама – TNS Ukraine, змінилась методика.
Так, до 2009 року для визначення аудиторії київських радіостанцій використовувався метод Radio Diary – радіощоденника. На практиці це означає, що респонденти впродовж тижня щодня заповнювали щоденник, в якому відзначали слухання радіо: радіостанції, які слухали впродовж дня; часові інтервали, коли вони слухали кожну радіостанцію; місце слухання кожної станції.
У 2009 році у Києві було запущено нове дослідження за методом САТІ (комп’ютеризоване телефонне опитування) із застосуванням методики Day-After-Recall. Відтепер, за допомогою запитань інтерв’юера, респондент відновлює у пам’яті поетапно весь день і пригадує, коли і які радіостанції він слухав (по 15-ти хвилинних інтервалах). Якими є «плюси» та «мінуси» обох досліджень? Кожен метод має свої «плюси» та «мінуси». На жаль, ідеальних методів дослідження не існує. «Плюсами» радіощоденника є: - фіксація «типового» слухання; - добре фіксована частота слухання.
Недоліки: - більш низькі, ніж у DAR САТІ, показники охоплення аудиторії станцій; - низька досяжність вузьких цільових груп – людей, які ведуть активний спосіб життя, котрих часто важко застати вдома. Переваги методу DAR САТІ:
- максимальний контроль не тільки за кількістю, але і за якістю проведених інтерв’ю; - краща досяжність вузьких цільових груп; - за допомогою методу САТІ і використання методики DAR більше фіксується фонового, випадкового слухання радіо.
Недоліки: - залежність від пам’яті респондента; - відносна похибка через те, що кожен день тижня опитуються різні респонденти; - необхідність більшої вибірки у порівнянні із щоденниковим дослідженням.
Якими є характеристики нового дослідження?
- опитується населення Києва віком від 12 до 60 років - 12 000 респондентів на рік - 7 хвиль на рік (1 хвиля - злиті 8 тижнів досліджень) - 100% контроль за роботою інтерв'юерів - цифровий запис 100% інтерв'ю - 20% контроль внутрішнім відділом аудиту
Час опитувань: будні дні з 18:00 до 22:00, вихідні дні - з 10:00 до 22:00
Середня тривалість інтерв'ю - 19 хвилин
Источник: Медиабизнес
|