Інформаційні сайти на базі телевізійних новин: молодший брат із великим майбутнім
Найбільші й кращі у світі новинні інтернет-ресурси - це проекти телевізійних, у своїй основі, корпорацій: bbc.co.uk, cnn.com, CBS News, ABCNews. В Україні новинні сайти каналів лише починають нарощувати м'язи, хоча потенціал таких ресурсів грандіозний: вони дають друге життя і продовження ефірним сюжетам, дозволяють двічі заробляти на одній і тій самій інформації і збирати велику інтернет-аудиторію, користуючись знаною назвою теленовин.
Поки окремі новинні портали в Україні мають лише канали, в яких інформаційні програми складають відносно велику частку мовлення: «Інтер» та «1+1». Питання рентабельності таких проектів менеджери адресують майбутньому, а поки що задовольняються маркетинговими вигодами.
Перший сайт під брендом телевізійних новин ще в 2000 році з'явився в «Інтера» - podrobnosti.ua. Значно пізніше заявив про себе проект СТБ vikna.stb.ua, у 2008-му виникла плюсівська ініціатива tsn.ua, а нещодавно, у вересні 2011-го, власним ресурсом обзавелися «Факти» каналу ICTV - fakty.ictv.ua.
Інша специфіка в інформаційних мовників - 5-го каналу та каналу новин «24» - у яких самі сайти створено за принципом новинних ресурсів.
Більшість інших каналів присутність своїх новинних програм у мережі обмежують окремими сторінками головного сайту, соціальними мережами та відеохостингами. Скажімо, керівництво Нового каналу запускати сайт спеціально під «Репортер» поки що не планує, причина - «новини не є основою нашого позиціонування», - каже Ольга Балабан, піар-директор Нового.
На думку експертів, українські сайти новинних телепрограм пройшли етап зародження, але все ще перебувають на початковій стадії розвитку: «У когось це виходить краще, в когось гірше, але "середня температура по лікарні" більш-менш однакова», - каже Іван Кучеренко, digital producer StarLight Brand Content. За його словами, в Україні тільки починають розуміти вагу відеоконтенту, який давно є основним USP (unique selling point) на Заході, адже тільки телевізійні служби новин можуть пропонувати якісний відеоконтент в онлайні: «Для інших онлайн-ЗМІ виробництво власного відеоконтенту - це недозволена розкіш, а використання чужого - не завжди можливо». Крім того, в країні малорозвинені user-generated новини, як, наприклад, iReport від CNN. iReport - це ініціатива громадянської журналістики, яка дозволяє людям з усього світу створювати новини у вигляді фотографій, відео, історій із власного міста і району.
Менеджери каналів із digital-напрямів розглядають запуск окремих сайтів новинних програм під двома кутами: як окремі бізнес-проекти, створені на базі відеоконтенту телевізійних служб (а тому і під їхнім брендом), і як маркетингові інструменти.
За словами Вадима Осадчого, керівника департаменту інтернет-проектів «1+1», від початку створення tsn.ua на меті було розширити присутність каналу в мережі, зокрема в сегменті інтернет-ЗМІ. «Створюючи сайт, ми мали на меті не тільки дати можливість користувачам дивитися в онлайні новини ТСН, а й зробити якісне інтернет-ЗМІ, яке буде здатне конкурувати з лідерами цього ринку і стане окремим прибутковим проектом». Щодо рентабельності проекту пан Осадчий не уточнює, однак наголошує на високих позиціях tsn.ua на ринку, посилаючись на дослідження InMind.
Источник: telekritika.ua
|