15 січня 2009 року в Києві відбулась робоча нарада членів Незалежної Асоціації телерадіоМовників «Програмування телеканалу в умовах економічної кризи».
Участь у нараді взяли представники 10 телекомпаній-членів НАМ з усіх регіонів, а також запрошений експерт –Ольга Задорожна, керівник програмного відділу Нового каналу, що також є учасником асоціації .
Причиною зібрання наради стало прагнення Асоціацією допомогти своїм членам у вирішенні однієї з найголовніших проблем роботи телекомпаній в кризовий період – оптимального програмування та необхідність дотримуватися вимог ліцензії у частинах обсягу мовлення, відсотку національного та власного продукту тощо на фоні скорочення рекламних надходжень майже удвічі, відсутності достатніх коштів на виробництво та закупівлю програмного продукту та підвищення тарифів на транспортування сигналу.
В процесі дискусії з’ясувалося, що деякі регіональні та місцеві мовники найближчим часом, можливо, будуть змушені відмовитися від частки ефіру: вартість транспортування сигналу суттєво зросла, а тому відрізки мовлення, що і раніше не приносили зачних доходів компаніям, наприклад, нічний ефір, стали надзбитковими. Тож питання - мовити чи не мовити в нічний час, якщо в ліцензії записано 24 години мовлення, обертається на дилему – виживати чи порушувати законодавство?
Пані Задорожна знайомилась із сітками мовлення та наповненням програмних полиць регіональних телеканалів, поділилась власним баченням проблеми та шляхів її подолання і звернула увагу присутніх на те, що, не зважаючи на кризу, ефір має бути заповнений і відмовлятись від годин мовлення – не вихід.
«Ми розуміємо, що сьогодні виробництво власного продукту стало занадто важким тягарем для регіональних та місцевих мовників. З точки зору законодавства, вони повинні дотримуватися відсотка власного та національного продукту, вказаного у ліцензії. А як це робити, якщо дистриб’ютори передач та кінофільмів не знижують ціни, а виробництво власних програм стає непосильною розкішшю? Згадаймо, що у всьому світі в таких випадках є нормальною практика встановлення режиму максимального сприяння для роботи компаній», - говорить виконавчий директор НАМ Катерина М’ясникова.
Ще одне завдання, яке стоїть перед телекомпаніями – не втратити глядача, який звик до якісних програм і який може легко перейти на іншу «кнопку». Тож НАМ вирішено активізувати Програму обміну власним продуктом, яка передбачає передання компаніями записів програм власного виробництва для трансляції іншими членами Асоціації.
«Сьогодні не час заробляти на продажу власних передач. Нам необхідно виживати, тому Програма обміну має стати безкоштовною», - підкреслив голова Правління НАМ, директор ТРК «Чернівці» Геннадій Сергєєв.
Окрім активізації Програми обміну за результатами наради було вирішено підготувати звернення від Асоціації до Національної ради з питань телебачення та радіомовлення із проханням на період кризи ставитися більш лояльно до ряду порушень ТРО, які викликані кризою (наприклад – до скорочення обсягів мовлення у нічний час) і не застосовувати до таких порушників штрафні та інші санкції. Також учасники сформулювали практичні поради щодо роботи під час кризи для програмних директорів ТРО, що будуть розіслані всім членам НАМ.
Источник: НАМ
|